FAQ Symblepay

Her finder du svar på de fleste spørgsmål vedrørende Symblepay-appen, Escrow til markedspladser og Escrow for Business.

FAQ – Symblepay app

Her finder du svar på de spørgsmål vi oftest får.

1. Hvornår får jeg mine penge udbetalt?

Vi laver som hovedregel udbetalinger alle hverdage. Pengene fra en handel sættes derfor typisk til udbetaling første bankdag efter handlen er afsluttet.

2. Hvordan retter jeg mit kontonummer?

Gå til indstillinger ⇒ Modtagerkonto ⇒ Tilføj betalingsmetode.

3. Kan jeg fortryde en overførsel?

Nej, overførslen er bindende. Men du kan som køber afvise og returnere varen. Når varen er retur tilbageføres handelsbeløbet minus gebyr.

4. Hvad sker der hvis sælger ikke sender varen?

Hvis varen ikke er indleveret til fragt indenfor 6 dage – annulleres handlen – og du vil få dine penge retur fra sikringskontoen minus betalingsgebyr.

5. Jeg er blevet snydt af køber - hvad gør jeg?

Du skal afvise varens stand og angive årsagen samt kontakte kundesupport på telefon.

6. Hvordan spærrer jeg min Symblepay konto?

Du kan spærre din Symblepay konto via vores hjemmeside – Spær Konto eller ved at kontakte vores kundesupport.

7. Min konto er spærret, hvordan bliver den åbnet igen?

Hvis du skal have åbnet din Symblepay konto skal du kontakte vores kundesupport på telefon.

8. Jeg kan ikke logge ind, hvad skal jeg gøre?

Hvis det ikke skyldes faceID eller pinkode, skal du kontakte vores kundesupport på telefon.

9. Hvor meget kan jeg overføre med Symblepay?

Maksbeløb per handel er 15.000 kr. Du kan samlet set maksimalt handle for 50.000 kr. pr. kalendermåned.

10. Hvordan returnerer jeg en vare?

Du skal afvise varens stand inden for 12 timer fra afhenting i pakkeshop. Efter afvisning skal du købe en fragtlabel i appen og sende varen retur.

11. Kan varen blive sendt til en anden adresse?

Ja, Gå i indstillinger ⇒ adresse ⇒ Tilføj alternativ adresse (bliver primær adresse fremadrettet – OBS skal tilføjes inden køb af fragtlabel)

12. Hvem bærer risikoen for forsendelsen?

Det gør afsender – som er forsikret af vores forsikringspartner.

13. Er det sikkert at betale med Symblepay?

Ja – vi er markedets sikreste betalingsløsning til privat samhandel og kan bruges på tværs af alle dealsites og markedspladser.

14. Jeg har fået nyt mobilnummer - hvad gør jeg?

Gå til indstillinger ⇒ telefonnummer og angiv nyt mobilnummer.

15. Hvor mange konti kan jeg oprette?

Alle de privatkonti du ønsker.

16. Hvad sker der hvis jeg ikke godkender varen?

Hvis man ikke godkender varen inden deadline på 12 timer fra varen er afhentet, anses det som en godkendelse og handelsbeløbet udbetales til sælger.

17. Jeg er blevet snydt af sælger - hvad gør jeg?

Du skal afvise varens stand og angive årsagen samt kontakte kundesupport på telefon.

18. Varen er ikke som beskrevet - hvad gør jeg?

Afvis varens stand og angiv årsag inden deadline og returner varen til Sælger.

19. Hvordan opdaterer jeg min adresse, når jeg har hemmelig adresse?

Gå i indstillinger ⇒ Adresse ⇒ Tilføj alternativ adresse

20. Hvad gør jeg hvis jeg mister min telefon?

Du kan spærre din Symblepay konto via vores hjemmeside i menuen “Spær Konto” eller ved at kontakte vores kundesupport på telefon.

21. Hvad gør jeg, hvis jeg har overført et forkert beløb?

En overførsel kan ikke stoppes eller returneres. Vi anbefaler at du kontakter sælger der annullerer handlen og ny handel oprettes.

22. Hvem dækker skader under transport?

Fragten er dækket af hhv. vores fragt- og forsikringspartnere.

23. Min pakke er beskadiget - hvad gør jeg?

Ring til kundesupport

24. Hvem skal betale for fragten ved afvisning af en vare?

Når køber afviser varen, bærer han/hun fragtomkostningen ved returforsendelsen.

25. MitID virker ikke?

Der er højst sandsynligt tale om en fejl hos MitID. Kontakt venligst MitID.

26. Jeg har glemt min kode - hvad gør jeg?

Hvis du ikke kan logge ind med faceID eller Pinkode, kan du lave en ny kode med MitID ved at klikke på “Glemt kode?” på login siden.

27. Hvorfor skal jeg oplyse mit cpr.nr.?

Da Symblepay er omfattet af hvidvaskloven, kræves CPR-nummeret oplyst som del af vores KYC (kend din kunde)

FAQ – Escrow for business

Her finder du svar på de spørgsmål vi oftest får.

1. Hvad er SymblePay Escrow for Business?

SymblePay Escrow for Business er en sikker betalingsløsning designet specifikt til business-to-business (B2B) transaktioner. Det giver en pålidelig platform, hvor købere og sælgere kan gennemføre handelsaftaler med tillid og sikkerhed.

2. Hvordan fungerer SymblePay Escrow for Business?

Når en handelsaftale er indgået, deponerer køber midler på vores sikre Escrow-konto. Disse midler forbliver låst, indtil alle betingelserne i aftalen er opfyldt. Når aftalen er gennemført tilfredsstillende, frigives midlerne til den rette part.

3. Hvilke indbetalingsmetoder kan benyttes?

Alle kendte indbetalingsmetoder som f.eks. kort, konto overførsel samt IBAN/SWIFT kan benyttes til indbetales på SymblePay Escrow for Buisness konto.

4. Hvordan udbetales midler når de frigives?

SymblePay udbetaler hver bankdag til den konto der er angivet som konto til udbetaling.

5. Hvad er fordelene ved at bruge SymblePay Escrow for Business?

Ved at bruge SymblePay Escrow for Business får du adgang til en pålidelig og gennemsigtig betalingsplatform, der reducerer risikoen for svig og misforståelser. Vores dedikerede supportteam står klar til at hjælpe dig med eventuelle spørgsmål eller bekymringer under hele processen.

6. Er SymblePay Escrow for Business sikker?

Ja, sikkerheden er vores højeste prioritet. Symblepay operer via licenser og er under tilsyn af Finanstilsynet. (FTID 22041). Vi sikre og beskytter dine transaktioner og oplysninger mod uautoriseret adgang eller misbrug.

7. Hvordan kommer jeg i gang med SymblePay Escrow for Business?

Er du klar til at optimere din forretningsprocesser med tillid og sikkerhed? Kontakt vores team i dag for at høre mere om, hvordan SymbelPay Escrow for Business kan skræddersyes til dine behov. 

8. Hvordan kontakter jeg SymblePay Escrow for Business teamet?

Du kan kontakte vores Business team ved at sende en e-mail til [email protected] eller ved at ringe på vores hovednummer 69 88 49 21. 

da_DKDansk